یزدفردا: آیین کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی پروژه ساخت حوزه علمیه خواهران شهرستان بهاباد با حضور امام جمعه، فرماندار،رئیس حوزه علمیه خواهران استان و جمعی از مسئولین برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام «محمد کارگر» رئیس حوزه علمیه خواهران استان یزد در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: نقشه این حوزه علمیه توسط معاونت عمرانی مدیریت حوزه‌های علمیه کل کشور در قم تهیه شد که بخش های مختلفی درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ایجاد این ساختمان تقریباً نیاز اولیه مرکز علمی خواهران حضرت خدیجه(س) شهرستان بهاباد را برآورده می‌سازد که در سال‌های بعد باید برای سطح ۳ و امور رفاهی طلاب نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گفت: این مدرسه علمیه در زمینی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ متر و با زیربنای یک هزار و ۱۱۶۷ مترمربع در یک طبقه ساخته خواهد شد و اعتبار اولیه آن شامل چهار میلیارد تومان است که تا پایان ساخت و تکمیل اعتباری حدود ۲۰ میلیارد تومان نیز پیش بینی شده است.

حجت الاسلام کارگر یکی دیگر از ویژگی های این ساختمان را احداث مهد کودک مستقل در کنار مدرسه شامل اتاق های مختلف شیرخوارگاه، اتاق نوباوه و اتاق بازی برشمرد.

وی با بیان این که این حوزه دارای پنج کلاس درس و سه اطاق اداری و یک کتابخانه است، گفت: ظرفیت این مدرسه علمیه ۱۵۰ طلبه است که برای این حوزه در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام «علی اکبر ابراهیمی بشکانی» امام جمعه بهاباد هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه هیچ علمی بالاتر از علم معارف الهی نیست و طلاب وروحانیون بهترین راه و روش را در این مورد انتخاب کردند، افزود: طلاب باید با جدیت برای خداوند از این فرصت ها استفاده کند تا علم خود را افزایش دهند وب ه درجات عالیه برسند.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه باید در راه تربیت نیروی انسانی کارآمد با بنیه علمی، تربیتی و ارزشی گام برداشته و جلوی برخی انحرافات و کج روی‌های احتمالی را بگیرد.

ابراهیمی بشکانی با تاکید بر این که طلاب حوزه‌های علمیه باید در سطح جهانی و مجامع بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشند، اضافه کرد: امروز جامعه و خانواده‌های ما عطش تربیت اسلامی را دارند و در همین جا نقش اساسی حوزه‌های علمیه نمود می‌یابد.

گفتنی است، هم اکنون ۵۸ طلبه خواهر در سطح دو در حوزه علمیه خواهران حضرت خدیجه سلام الله علیها شهرستان بهاباد مشغول به فراگیری علم ودانش هستند و زمین واگذاری برای ساخت حوزه علمیه از سوی «محمدرضا اخوان بهابادی» خیر بهابادی اهداء شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا